Whistleblower løsning - skal vi hjælpe dig?

Whistleblower løsning - skal vi hjælpe dig?

Ta' tingene i opløbet med en whistleblower løsning

Et whistleblower system hjælper din arbejdsplads med at overholde kommende lovgivning. Samtidig gør den det muligt at afsløre alt fra brud på adfærdskodeks til ulovligheder. Det bliver nemmere for dine medarbejdere at gøre det rigtige, og det er helt anonymt. Det kan altså hjælpe din virksomhed med at gøre op med uønskede forhold i kulturen og samtidig forhindre økonomiske tab.

Løsningen er webbaseret og gør, at medarbejdere anonymt kan indberette mistænkelige forhold, hvis de oplever noget, som strider mod lovgivning eller interne retningslinjer. På den måde kan I tage tingene i opløbet.  

 

En ukompliceret løsning 

Kom nemt og hurtigt i gang. Det er enkelt at sætte systemet op, og løsningen er meget brugervenlig. Det eneste I skal gøre, er at sende os de nødvendige informationer, og så sørger vi for det tekniske set-up. I kan placere adgangen til whistleblower systemet, hvor end I ønsker. Det kan eksempelvis være på jeres intranet eller hjemmeside.

Vi sørger for en kort oplæring af den eller de person(er), som det er tiltænkt vil få ansvaret for at administrere jeres whistleblower løsning. Dette er naturligvis inkluderet i igangsætningsprisen.

Kender du alle fordelene?

Der er mange fordele ved at benytte et whistleblower system. Nogle af dem er følgende: 

  • Anmeldelser er 100% anonyme
  • Vi står for den tekniske opsætning af systemet
  • Whistleblower løsningen signalerer åbenhed, og at din virksomhed ikke har noget at skjule
  • Løsningen understøtter en tryg og åben arbejdsplads
  • Systemet overholder GDPR-lovgivning om persondatabeskyttelse
  • Hvidvaskningslovens §35 om anonym indberetning understøttes
  • Det giver fuld anonymitet mellem virksomheden og indberetter

Skal din virksomhed have en whistleblower løsning?

Det korte svar er ja, da det inden længe er et lovkrav.

Fra den 17. december 2021 skal virksomheder med over 249 medarbejdere have implementeret en whistleblower løsning. Ligeledes træder denne lov i kraft for virksomheder med mellem 50 og 249 medarbejdere den 17. december 2023.

En ting er det juridiske. Noget andet er, hvad der føles rigtigt. En whistleblower løsning er en god idé, hvis du gerne vil give din virksomhed de bedste forudsætninger for at opdage og bekæmpe lovovertrædelser og øvrige alvorlige forhold. Uanset hvor mange medarbejdere I er.  Vær med til at fremme en åben og tryg arbejdsplads, som er på forkant med lovgivningen.

Whistleblower løsning - skal vi hjælpe dig?

Hvad koster det?

Du ved altid, hvad der står på fakturaen, for du får adgang til systemet for en fast månedlig pris. Det koster 395 kroner pr. måned, og det er uanset, hvor mange medarbejdere I er.

 

Pris pr. CVR-nummer:

395,- månedligt eller 3995,- årligt

Igangsætningspris er efter aftale.

Yderligere CVR-numre kan tilkøbes

(Priser er ekskl. moms)

Skal vi tage en snak om, hvordan en whistleblower løsning kan hjælpe jer med at sikre en tryg arbejdsplads?

Nikolaj Schlæger Commercial Lead Business Services

78 74 38 15

nsl@netip.dk

Ring mig op
Support