Driftovervågning - skal vi hjælpe dig?

Driftovervågning - skal vi hjælpe dig?

netIP Datacenter overvåger udvalgte systemer, således udfald, fejl og alarmer kan håndteres hurtigere, hvorved driftsforstyrrelser som følge af IT-nedbrud kan nedbringes eller så vidt muligt afværges.

netIP’s overvågning er døgnbemandet så det dermed er muligt at reagere på hændelser 24/7. Overvågning af de aftalte systemer og den efterfølgende reaktion følger som udgangspunkt netIPs best practise hvor evt. afvigelser, herunder hvilket omfang og hvilke hændelser skal involvere kunden, aftales individuelt. Fælles for alle typer af overvågning er at man kan vælge overvågning i tidsrummet 7-22 på hverdage eller 24-7-365.

Det er muligt at vælge 2 forskellige levels af overvågning når det gælder eksterne enheder udenfor netIP’s datacenter.

  • Simple: Vælges til de enheder, hvor man blot har behov for den simple overvågning af om en enhed er oppe/nede, om toner niveauet i printeren er lavt eller lignende.
  • Advanced: Vælges til de enheder, hvor man har brug for at overvåge flere og mere avancerede parametre som f.eks. diskplads på en server, højt cpu/memory forbrug, øget netværksaktivitet, aktive enheder på en switch port, stoppet service/proces samt meget mere.

Servere

Alle servere uanset om det er Hosted, On-Premise eller i Microsoft Azure kan overvåges døgnet rundt på alle vitale parametre, for at sikre bedst mulig oppetid.

 

Netværk

Alle netværksenheder kan overvåges. Specielt Firewalls og Centrale netværks enheder overvåges på alle vigtige parametre og der tages action f.eks. til rekvirering af en ombytningsenhed, så unødigt spild af produktionstid undgås.

 

Backup

netIP Datacenter overvåger udvalgte systemer og backuprutiner, således udfald, fejl og alarmer kan håndteres hurtigt, hvorved driftsforstyrrelser søges nedbragt og - om muligt - afværges. Backuplogs gennemgås dagligt, så alarmering på jobs der er failed og kun delvis gennemført håndteres og kunden kontaktes hvis det anses for værende væsentlige fejl.

 

PC endpoint

Hvis der sker en kritisk hændelse som følge af et sikkerhedsbrud som det pågældende sikkerhedsprodukt på PC’en registrerer, alarmeres netIP’s overvågningsteam og der tages action på fejlen jfr. aftalte procedurer.

Driftovervågning - skal vi hjælpe dig?

Skal vi tage en snak om Driftovervågning?

Michael Bang Jakobsen Datacenter Manager, Operation Services

82 19 44 07

mbj@netip.dk

Support