Nu kan MediaConnect koncentrere sig om kunderne
Digital infrastruktur er ikke vores kernekompetence. Vi vil langt hellere bruge tiden på at udvikle for kunderne. Hos netIP har vi fået en samlet løsning med netværks- og hardwareinfrastruktur, Windows, overvågning og backup. Så står vi med et problem, skal vi bare ringe til netIP, siger udviklingschef Michael Bested fra MediaConnect.
Tidligere lejede MediaConnect sig ind på servere hos en udbyder i Tyskland, mens virksomhedens egne udviklere stod for selve driften. Ifølge Michael Bested var ulempen ved det setup, at han og kollegaerne konstant skulle forholde sig systemerne og den uforudsigelighed, der ligger i, at man aldrig ved, hvornår en disk står af.
"Uvisheden er væk, fordi vi nu har en samarbejdspartner, der tager det samlede ansvar og er klar til at hjælpe os, når vi har brug for det. Og de ressourcer, som vi tidligere brugte på selv at holde vores driftsplatform kørende, har vi flyttet over på opgaver, der skaber værdi for kunderne" siger Michael Bested.
For en virksomhed som MediaConnect har netIP den helt rette balance mellem kvalitet og størrelse.
"netIP er tilpas stor til at favne alle de kompetencer, vi har brug for, men samtidig ikke større end vi altid kan finde den rigtige at snakke med. Hos netIP kan jeg altid ringe til én fra det team, som vi er koblet op på. Og kan han ikke løse problemet, så finder han én, der kan. De har alle kompetencerne in house og er gode til at samarbejde" siger Michael Bested.
Om løsningen:
Det tætte samarbejde bestod blandt andet i, at netIP skræddersyede en digital løsning til MediaConnect. Den daglige drift af overvågning, backup, samt netværks-og hardwareinfrastruktur blev outsourcet til netIP.
Om MediaConnect
MediaConnect er et digitalt softwareudviklings- og kommunikationshus med base i Struer, som udvikler, designer og driver digitale kommunikationsløsninger til infoskærme, møderumsstyring, web, intranet og e-handel.
"Skal vi også hjælpe jer, med jeres IT-løsninger?"
Carsten Ingemann Jensen Sales Manager