Tillid og faglighed - nøglen til et succesfuldt samarbejde
“Vi har respekt for hinanden, både som it-leverandør og kunde, men først og fremmest som mennesker”
Da Tjenestemændenes Låneforening skulle flytte lokation, stod de over for en række nye udfordringer. Deres it-udstyr skulle fornyes, gamle servere bortskaffes og data flyttes op i skyen.
Det virker bare
Tjenestemændenes Låneforenings ønske om en cloudbaseret løsning bundede i, at deres gamle udstyr og servere krævede meget vedligeholdelse. Den gamle løsning havde kørt i mange år og krævede en del opdateringer, så direktør, Kim Østerbye, bekymrede sig lidt for, om alle de eksisterende systemer ville fungere i det nye miljø. Han fortæller dog, at netIP gerne brugte lidt ekstra tid på at teste, om løsningen ville fungere for dem. Det gav ham samtidig ro i maven, at de løbende holdt ham opdateret.
“Den mandag, hvor vi åbnede efter flytningen og jeg startede min computer, virkede det. Det hele virkede bare” siger Kim Østerbye, direktør for Tjenestemændenes Låneforening. Han fortæller samtidig, at det ikke kun var den tekniske implementering, som netIP håndterede godt. Der blev også taget hånd om medarbejderne.
“Der var en konsulent fra netIP fysisk til stede hele dagen, så medarbejderne kunne trække på ham, hvis de skulle få brug for hjælp eller havde nogle spørgsmål”.
En gnidningsfri overgang
Med Tjenestemændenes Låneforenings nye it-løsning vil de altid have den seneste teknologi til rådighed i skyen og samtidig spare ressourcer. Selv om projektet har medført store ændringer i virksomhedens it-infrastruktur, har det ikke gjort medarbejdernes arbejdsgange mere besværlige:
“Fordelen er, at vi ikke kan mærke en ændring. Vi har fået nye computere og hurtigere internet, men derudover kan man som bruger ikke mærke forskel fra før. Hvilket er rigtig godt, det hele er gået meget gnidningsfrit”, siger Kim Østerbye.
Stærke menneskelige relationer skaber tillid
Kim er ikke i tvivl om, hvad der for Tjenestemændenes Låneforening er vigtigst for at opnå et godt samarbejde:
“Tillid og faglighed, det er for mig de to nøgleord for samarbejde. Tillid først og faglighed derefter. For at kunne stole på faglighed er du nødt til at have tillid. Når jeg ringer til netIP er jeg ikke bare et nummer i køen. Jeg ringer direkte til mit kundeteam, som kender os og vores projekt. Det gør en forskel”
De personlige relationer samt netIPs evne til at kunne sætte sig i virksomhedens sted har for Kim været vigtigt for at opbygge tillid:
“Jeg har grundlæggende tillid til netIP. Jeg tror på, at netIP kender mig, min forretning og vores behov så godt, at de kun sælger mig det, jeg har brug for. Jeg stoler på, at når jeg køber noget, så tjener det os som virksomhed”
Om løsningen:
Servere med data blev afskaffet miljømæssigt forsvarligt, og data blev flyttet fra en fysisk lokation til en Microsoft Azure cloud løsning.
Gammelt it-udstyr blev bortskaffet på forsvarlig vis efter gældende standarder, både med hensyn til miljø og datasletning. Der blev opstillet nye arbejdspladser med computere og andet udstyr, som var klar til brug, da medarbejderne mødte ind på kontoret mandag morgen.
Tjenestemændenes Låneforening
Tjenestemændenes Låneforening er en 114 år gammel forening for medlemmer af organisationer under de oprindelige centralorganisationer. Foreningen tilbyder lån til en række offentligt ansatte og udlåner årligt ca. 500 mill.kr.
Tjenestemændenes Låneforening er beliggende på Frederiksberg C og beskæftiger 7 medarbejdere.
Skal vi tage en snak om, hvordan vores samarbejdsform kan være værdifuld for din cloudrejse?
Lars Flamand Sales Manager
Ring mig op