26 nye mennesker
6. maj 2020

PRESSEMEDDELELSE: netIP trodser Corona og søger 26 medarbejdere for at imødekomme et stigende aktivitetsniveau

netIP har i de seneste to måneder mærket, hvordan en årelang ledelsesfilosofi om at skabe en kultur præget af åbenhed, tillid og tryghed har gjort en væsentlig forskel i forhold til at navigere både medarbejdere og kunder gennem det stormfulde Corona-farvand. It-virksomheden har oplevet stor travlhed i det første kvartal af året, og COVID-19 har kun givet anledning til endnu flere opgaver for at holde virksomheder kampdygtige på it-fronten:

– Vi har oplevet et meget højt aktivitetsniveau med et øget it-sikkerhedsmæssigt behov, drift og udvikling af it-infrastruktur samt hjælp til at bruge digitale mødeplatforme. Der er ingen tvivl om, vi kommer til at tage mange gode læringer med os videre på rejsen, for man kan jo altid blive bedre. Vi kan allerede konstatere, at travlheden giver os mulighed for at ansætte flere dygtige medarbejdere for at opretholde aktivitetsniveauet og være tæt på vores kunder, forklarer administrerende direktør Carsten Hedemann.

De 26 nye stillinger dækker bredt over funktioner som salgsledelse, projektledelse, salg samt konsulentydelser inden for business intelligence, SharePoint og outsourcing. I løbet af de seneste tre år er medarbejderstaben vokset fra 70 til 160 medarbejdere, og med de 26 øvrige medarbejdere fordelt ud på de syv afdelinger i Thisted, Holstebro, Herning, Viborg, Aarhus, Aalborg og København vil virksomheden manifistere sig som en væsentlig landsdækkende it-leverandør.

– Vi har naturligvis været ramt af usikkerhed om varighed og konsekvenser af COVID-19, men vi har hele tiden været på forkant med, hvordan vi kan gribe til handling i nuet. Det seneste to måneder har været en følelsesmæssig rutsjebanetur, men vi har fastholdt vores måde at gøre tingene på og er blevet bekræftet i, at vores medarbejderkultur og omstillingsparathed skaber resultater, siger Carsten Hedemann.

Med 160 mand på 160 hjemmekontorer er der blevet skruet op for kommunikationen og informationsniveauet på alle niveauer, og her har Carsten Hedemann og lederteamet valgt at lægge alle kortene på bordet for at opretholde nærheden og være ærlige omkring situationen. Medarbejderne modtager daglige mailopdateringer fra Carsten Hedemann og alle interne usikkerheder bliver drøftet på morgenmøder. Virksomheden har på den måde fået etableret en kollektiv kampgejst og tro på en positiv fremtid, hvor der er styr på bundlinjen, og her taler Carsten Hedemann særligt om at skabe resultater gennem de menneskelige ressourcer:

– I en samfundskrise, som den vi oplever nu, er vi selvfølgelig ekstra opmærksomme på at opretholde den tryghed, som alle mennesker har brug for, når de skal gøre en forskel og have fokus på jobbet. Vi koncentrerer os om at have styr på den menneskelige bundlinje for at sikre, at medarbejderne har overskud til at udføre deres arbejde. Det er målet, og det står tydeligt frem i denne krise, at mennesker og relationer gør forskellen, uddyber Carsten Hedemann.

 

Her finder du de 26 stillingsannoncer:

Link

 

Omtaler i medierne:

LimfjordUpdate

Nordjyske

ITwatch (paywall)

ComputerWorld

ING/Digitech (paywall)

Support