netIP familyCARE
Vores medarbejdere er de vigtigste, vi har - og det er dem, der gør forskellen hver eneste dag. I netIP betragter vi vores medarbejdere som en familie, og i en familie passer man godt på hinanden. Det er bl.a. derfor, vi har netIP familyCARE, der har til formål at støtte vores medarbejdere, når de har det svært.
Det ligger dybt i netIP's dna, at vi sætter mennesket først. Vi er meget bevidste om at skabe en attraktiv arbejdsplads for vores medarbejdere. Vi ser ikke medarbejderne som midlet til at nå målene - nej, de er målet. De er vores råstof og derfor også det, der gør netIP unik. Medarbejderne er det parameter, hvorpå vi bedst kan differentiere os fra vore dygtige konkurrenter.
Hvad er familyCARE?
netIP familyCARE blev stiftet i 2017, og siden da har vi støttet rigtig mange medarbejdere.
Tanken bag netIP bygger på en fonds-tankegang, men i dette tilfælde er der ikke vedtægter eller paragraffer at skulle forholde sig til. Ligesom man kender en fond, hvor man kan søge økonomisk tilskud til forskellige formål, kan man som medarbejder her gøre det samme.
Formålet med netIP familyCARE er at støtte medarbejderne i netIP og deres nærmeste familie i de svære situationer, de kan møde i tilværelsen. Situationerne kan være meget forskellige, og der er ingen krav til situationens omfang - alle situationer vurderes lige af bestyrelsen i familyCARE.
Hvad har netIP familyCARE støttet?
Der er mange situationer, hvor familyCARE har ydet individuel økonomisk støtte til vores medarbejdere. Alle sagerne behandles fortroligt, og det er ikke alle, der ønsker at stå frem med deres historie, da baggrunden for ansøgningen om støtte ofte er temmelig sårbar.
Udover den individuelle hjælp, har familyCARE bl.a. udleveret førstehjælpskasse og brandslukker til medarbejderne. I forlængelse af dette fik alle medarbejdere og deres samlevere tilbud at at deltage i et førstehjælpskursus.
Vi har også haft besøg af en hudlæge, der stod for screening af modermærkekræft. Dette betød, at to tilfælde af modermærkekræft blev opdaget og håndteret i tide.
I 2023 har netIP i samarbejde med Fusion givet medarbejderne mulighed for at købe træningstøj til en meget favorabel pris. Her stod netIP for 75 % af udgifterne til træningstøjet, hvilket betød, at medarbejderne kun betalte de restende 25 %.
Siden 2017 har netIP familyCARE ydet støtte til medarbejdere indenfor følgende områder:
- Specialinventar til handicappet barn eller andet specialudstyr i hjemmet
- Hjælp til ombygning (håndværkere)
- Psykologhjælp, herunder angstbehandling og familierådgivning
- Advokatudgifter
- Ferieudgifter
- Flytteudgifter
- Økonomisk rådgivning
- Alternativ behandling
- Specialundervisning
- Førstehjælpskursus
- Gældsafvikling
- Fertilitetsbehandling
- Sprogundervisning
- Begravelsesudgifter
- Studiedeltagelse
- Specialpasning af barn
netIP familyCARE-bestyrelsen består af:
Andreas Rosenkrantz Rasmussen, Direktør People & Culture
Birgitte Lukassen, CFO
Heidi Andersen, sygeplejerske og ægtefælle til ansat