Tips til ansøgning

Få vores tips til din ansøgning og CV

Vi vil meget gerne give dig nogle råd med på vejen – både til din ansøgning og en evt. senere samtale – da vi ønsker, du får den bedste mulighed for at præsentere dig selv, ligesom vi tilstræber at få det bedste grundlag for at vurdere din ansøgning.

Når vi vurderer en ansøgning kigger vi efter både faglighed og personlighed. Vi ser naturligvis også på dine tidligere erfaringer, ligesom vi vurderer hvordan du har skrevet og formuleret din ansøgning.

Du er meget velkommen til at vedhæfte et billede af dig selv, relevante eksamenspapirer og/eller anbefalinger

Inden du skriver din ansøgning, er det derfor vigtigt at gøre dig klart, hvad det er for et job, du søger, og hvad det indebærer af ansvar og opgaver. Det er ligeledes vigtigt, at du har sat dig ind i vores forretning/virksomhed.

Husk at din ansøgning er det første indtryk vi får af dig, og har indflydelse på, om vi kontakter dig efterfølgende, med henblik på en kommende samtale.

Vi kan bedst vurdere dig som ansøger, hvis din ansøgning har en klar struktur med en kort og præcis formulering. Ansøgningen bør som minimum indeholde følgende:

  • Et afsnit om din motivation for at søge arbejde i netIP
  • Et afsnit om dig som person, din uddannelsesmæssige baggrund og dine evt. erfaringer fra tilsvarende stillinger eller andre relaterede arbejdsområder
  • Et afsnit om dine faglige og personlige styrker/(svagheder) set i forhold til netIP og stillingen du søger, samt hvilke fordele dine kommende kolleger og kunder vil få ved at ansætte dig?

 

Vi modtager gerne et CV sammen med ansøgningen, som minimum bør indeholde:

  • Navn, by, mobilnummer eller e-mail
  • Alder
  • Uddannelse/Tidligere arbejdsgivere

Vær opmærksom på, at vi i netIP ikke alene søger medarbejdere ud fra faglige kvalifikationer - vi ligger også stor vægt på dine menneskelige egenskaber.

Vi gør meget ud af at vælge den rigtige, kvalificerede og kompetente medarbejder, som kan udvikle sig ud fra egne ønsker og i harmoni med netIP´s strategi, hvor netIP´s kerneværdier og medarbejderens resultater, adfærd og potentiale er i fokus.

Vi vægter åbenhed og tillid højt i netIP, og til en evt. samtale vil vi anbefale dig at fortælle ærligt, åbent og direkte om dig selv og stille de spørgsmål, der falder dig ind.

Vi ser frem til at modtage og læse din ansøgning. Klik her for at sende din uopfordrede ansøgning.

Ledige stillinger

 

Fakta om netIP 

  • Ca. 160 medarbejdere (Hvoraf over en tredjedel er aktionærer)
  • Afdelinger i Thisted - Holstebro -Herning - Aalborg - Aarhus - Viborg og Herlev 

 

Fakta om elevprogram 

  • Vi uddanner it-supportere og datateknikere med speciale i infrastruktur 
  • Vi tilstræber løbende at have mindst 22 elever under uddannelse 
  • Uddannelse af vores elever prioriteres højt - forhåbentlig er de vores fremtidige medarbejdere  

Læs mere om vores elevprogram her 

 

Melder spørgsmålene sig? Tag en dialog med HR-ansvarlig Berit Møller, som kan fortælle dig meget mere om kulturen, arbejdslivet og dine muligheder for at blive en del af netIP.

Berit Møller HR-ansvarlig

8219 4494

bmo@netip.dk

Skal vi tage en snak? Ring mig op

Udfyld formularen herunder, så kontakter Berit dig snarest muligt.

TAG EN LIVSLANG UDDANNELSE

Viden og vilje viser overskud  

Hold dig skarp, og brug din it-viden

Vores menneskelige ressourcer gør os værdifulde. Vi er en flok kloge hoveder med masser af erfaringer og kompetencer. Med opdateret specialistviden og nysgerrighed kan vi gøre den mest betydningsfulde forskel i markedet ved at rådgive og supportere gennem vores gode overblik over de nye og eksisterende teknologier.

Gør dig umage, og bliv endnu dygtigere

netIP skaber rammerne for en sund kultur og attraktiv arbejdsplads, hvor alle føler sig trygge, tillidsfulde og åbne over for hinanden. Vi efterlever værdierne, brænder for vores arbejde og føler os motiverede til at hjælpe hinanden, dygtiggøre os og levere varen til vores mange tilfredse kunder.

Start dit arbejdsliv hos os

Vi har et særligt stort ansvar i IT-branchen for at uddanne flere dygtige medarbejdere til at hjælpe med at løse de mange teknologiske opgaver nu og i fremtiden. Derfor har vi et omfattende elevprogram i netIP, hvor vi uddanner talentfulde IT-supportere og datateknikere med speciale i infrastruktur, som får masser af ansvar, erfaring samt personlig og faglig udvikling. Vi tilstræber at have mindst 22 elever under uddannelse. Tag gerne fat i HR-ansvarlig Berit Møller på telefon 82194494 eller skriv til hende på bmo@netip.dk for at høre mere om vores elevprogram.

MØD STØTTE TIL TRIVSEL

Få og tag del i overskuddet

Det formelle og uformelle
Du deltager i den fælles sundhedsforsikring, pensions- og kantineordning. Herudover får du PC, mobiltelefon og arbejdstøj samt mulighed for at deltage i faglige og sociale arrangementer, hvor du kan dyrke de gode relationer til dine fag- og arbejdskolleger.

En stor familie
Vi betragter netIP som en familie – og i en familie passer man godt på hinanden. I fonden netIP familyCARE rækker vi ud til alle vores ansatte og deres familier. Formålet er at støtte menneskene i netIP og deres nærmeste familie i de svære situationer, de kan møde i tilværelsen.

”Vi investerer i vores mennesker, og deres familiers ve og vel, da det giver god mening, i forhold til måden vi driver vores forretning på. Vi har fokus på det hele menneske, og vi forstår vigtigheden af, at trivsel gælder både, når man er på job, og når man har fri. Jo højere trivsel, jo større arbejdsglæde” – Adm. direktør Martin Kjølhede

Der ydes hjælp til det, der kan give den enkelte en bedre tilværelse i form af psykologhjælp, advokat, flytning, økonomisk rådgiver, førstehjælpskursus og meget mere.

Læs mere om Fonden netIP familyCARE her 


Det betaler sig

Som ansat får du en konkurrencedygtig løn, der er tilpasset de kompetencer og erfaringer, du kommer med. Desuden får it-konsulenter indsat overarbejdstimer på en flekskonto, hvis de arbejder udover den normale arbejdstid. Men udgangspunktet for alle medarbejdere i netIP er, at vi holder fri, når vi holder fri, så der er tid og ro til alt det, der er vigtigt uden for arbejdstid. Du har også mulighed for at få etableret en hjemmearbejdsplads og tilrettelægge din arbejdstid fleksibelt, hvis du ønsker det.

Få medindflydelse
En tredjedel af medarbejderne er aktionærer i netIP, så de får både medindflydelse og del i udbyttet. Desuden består bestyrelsen også af medarbejderrepræsentanter.

BLIV KLOGERE PÅ KULTUREN

Føl dig i overskud

Din første tid som netIP’er
Som nyansat i netIP vil du med det samme opleve, at åbenhed, tillid og tryghed er værdier, der bliver efterlevet. Gennem et grundigt onboardingprogram sørger vi for at understøtte dig i din personlige og faglige udvikling, så du hurtigt vil opleve den arbejdsglæde, der er grundlaget for vores succes. Udover et grundigt introduktionsforløb, vil du også få udarbejdet en detaljeret oplæringsplan, så du ved, hvad der skal ske i de første tre til fire uger.

Forretningen skaber mulighederne

Man må aldrig være i tvivl om, at vi er her for at drive forretning. Vi er her ikke for sjov, men det skal være sjovt at være her. Vi foretrækker at have mere fokus på at udvikle mennesker i teams frem for at bruge energien på personlige målepunkter og langsigtede planer. Derfor vurderer vi ikke bare vores medarbejdere ud fra personlige evner, resultater og potentialer. Vi ser også på, hvordan den enkelte bidrager til teamet og organisationen ved at være en fleksibel, engageret og selvstændig fagperson og kollega – altså et rigtigt overskudsmenneske.

Perfekt at være uperfekt

I netIP tør vi godt indrømme vores fejl og mangler. Faktisk forventes det af os at begå fejl som mennesker i en lærende organisation. Dog forventes det også, at de samme fejl ikke sker igen – hverken for dig selv eller andre i netIP. Vi har åbenhed i netIP, og derfor kan vi dele alt imellem os – vi skjuler ikke noget for hinanden. Hvis fejlen koster penge, betaler vi – vi betragter det som en investering.

BLIV LEDT MED RESPEKT

Mød ledere med overskud

God ledelse kræver nærvær

At være leder i netIP er et privilegium. Det indebærer, at lederen påtager sig et ansvar for at skabe en personlig ledelsesstil, hvor man går forrest for at motivere og udvikle medarbejderne.

Har du talt med din leder i dag?

Desuden lærer vores ledere at lytte – ja, du læste rigtigt – at lytte. Der er nemlig ofte sådan, at en leder taler mere end at lytte. Men en god leder skaber det rigtige klima for trivsel og vækst, og det kræver en god portion social intelligens og evne til at hjælpe medarbejderne. Det kan kun lade sig gøre som leder ved at lytte til, hvad den enkelte medarbejder har på hjerte. At opbygge den tillid, tryghed og åbenhed kræver en gensidig forståelse og respekt, som kun den gode leder formår at frembringe.

Support